Mikáda
Myslím, že je to skvělý střih pro každou věkovou kategorii. Navíc je to velmi modní. Na konci tohoto článku najdete zajímavost.:)
Základy mikáda vznikly ve dvacátých letech minulého století, kdy si ženy poprvé ustřihly vlasy, a ukázaly tak svoji šíji a ramena. Jejich účesem se v šedesátých letech inspiroval francouzský kadeřník Vidal Sassoon, který v roce 1963 vytvořil krátký nadýchaný účes na hlavě herečky Nancy Kwanové. Mikádo, tehdy zvané klasický bob, se tak v šedesátých letech stalo hitem. Jeho nesmírnou výhodou a předností oproti jiným střihům je obrovská možnost kreativních obměn a inovací. S využitím různých délek, sestříhání a vrstvení, s ofinou či bez a také díky kouzlům s barvami si na své přijde každá žena, ať už je její tvar obličeje jakýkoli.
Hvězdou mezi „mikádovými“ variacemi je roztřepený vrstvený styl. Postupně sestříhaný účes vypadá velmi moderně, svěže a živě, ať už si zvolíte variantu s ofinou či bez. Tento způsob střihu umožňuje jen lehké úpravy – můžete zkusit konečky vlasů pomocí gelu nebo pěnového tužidla vytočené ven, vyfoukání přes kulatý kartáč, ale stejně tak i celý účes upravený jen prsty – působí pak vzdušně a roštácky, což samozřejmě ubírá na věku a navíc jsou velmi sexy, energické, veselé, a vždycky v módě.
Toužíte-li po bohatém účesu, předkloňte se a do vlasů nastříkejte lak na vlasy. Když vlasy prostříkáte zespoda, vytvoří se vám krásný bohatý účes a vynikne váš střih! Pokud ale preferujete starou dobrou klasiku, není problém účes učesat dohladka a pomocí fénu mu dodat oblé tvary.
Ačkoliv některé konzervativní dámy budou možná nesouhlasit, pravda je taková, že účes bez barvy je jen poloviční. Pokud tedy již zvládnete volbu střihu, nezapomínejte na doladění barvou. Odborníci zastávají názor, že dva barevně sladěné odstíny jsou minimum pro vytvoření moderního a atraktivního účesu, ale ani větší množství prý není vůbec na škodu. Různobarevné melírky podtrhují vrstvení střihu a dodají účesu novou dimenzi. Barvit lze jednotlivé pramínky nebo i celé části účesu jako například část ofiny s přilehlou partií vlasů nebo podbarvit celou dolní partii vlasů spadající na ramena.
Letošní zájem o mikáda odstartovala zpěvačka Madonna, která v únoru natočila reklamu pro japonský obytný dům, v níž účinkovala v blonďaté paruce v délce po bradu. Krátkým střihem se kromě Victorie Beckhamové inspirovaly také například zpěvačka Rihanna, modelka Natalia Vodianovová nebo herečka a manželka hollywoodské hvězdy Toma Cruise Katie Holmesová.
Mikádo je ideální i pokud máte problém s vysokým čelem. To lze snadno a nenápadně zakrýt ofinou a to od rovné přes moderní šikmou trošku do očí, až po extravagantní nepravidelné sestřihy se zuby. Fantazii se meze nekladou. Dávejte ale pozor, aby ofina seděla vašemu tvaru obličeje a šla také s módou! Pomoc v této otázce vám jistě rád poskytne kterýkoliv lepší kadeřník.
A kolik taková paráda stojí? Trendy mikádo česká kadeřnictví stříhají za 300 až 1000 korun. Je-li v úpravě vlasů zahrnutá i barva či speciální vlasová kúra, návštěva kadeřníka se může prodražit až na čtyři až pět tisíc korun.
Mikádko je sice naprosto úžasný sestřih, ale nezapomínejte, že ne všem musí takové vlasy slušet. Ke každému tvaru obličeje sedí něco jiného, a tak je rozhodně na místě poradit se s kadeřníkem, zda je vámi zvolený účes vhodný, či ne. Zde platí rčení „Dobrá rada nad zlato“ dvojnásob. Přeci jen, špatně vybrané tričko můžete kdykoliv zahodit, ale se špatným účesem už to není tak snadné.
Pokud jde ale o styly, u mikádek si vybere asi každý. Sestřih ale i dodatečná úprava může změnit účes na styl sportovní, elegantní, bláznivý, prostě jakýkoliv vás napadne, a to klidně během několika málo minut. S mikádem se sají dělat zázraky skutečně na počkání. Stačí k tomu například květiny či různé čelenky, sponky a klipsy do vlasů. Barevné ozdůbky krásně vyniknou a účes ozdobí.
Nemusím snad ale připomínat, že pokud chceme aby naše vlasy dobře vypadaly, samozřejmě je nutné dbát na správný výběr vlasové kosmetiky. Každý typ vlasů vyžaduje nejen odpovídající druh šamponu a kondicionéru, ale také vhodné stylingové přípravky, bez kterých se u krátkých střihů asi neobejdete. Jejich výběr skutečně nepodceňujte.
Češky si letos žádají většinou mikáda!
Letním trendem v dámských účesech jsou mikáda, která se u českých žen stala velmi populární. Největším hitem je asymetrické mikádo, které nosí například zpěvačka Victoria Beckhamová. Právě podle ní si Češky přejí být ostříhány nejčastěji.
13.7. 2007 08:55
PRAHA - "Mikáda jsou letním hitem, který si Češky velmi oblíbily. Vlasy si neváhají zkrátit ani dlouhovlásky. Dnes jsem třeba ostříhala na mikádo zákaznici původně s vlasy až po záda," uvedla kadeřnice pražského salonu Bomton Pavla Nováková.
Trendy mikádo česká kadeřnictví stříhají za 300 až 1000 korun. Je-li v úpravě vlasů zahrnutá i barva či speciální vlasová kúra, návštěva kadeřníka se může prodražit až na čtyři až pět tisíc korun.
Podle stylistů jsou v módě hlavně asymetrická mikáda, která jsou prostříhaná a odlehčená. "In jsou lehké stupňovité střihy, díky kterým získá účes objem. Mikáda tak nejsou klasicky rovně zastřižená," zmínila Jarmila Gyöngyösiová, spolumajitelka pražského salonu krásy Mio Faccia.
Podle ní jsou moderní i ofiny, které však stejně jako mikádo nesmějí být rovné. "Trendy ofiny jsou kratší i delší, musí být ale šikmé či jemně zoubkované," uvedla Gyöngyösiová.
Kulatým obličejům mikádo moc nesluší
Zákaznice se při volbě účesu často inspirují u celebrit. "Největším hitem jsou asymetrická mikáda, klientky si tak nejčastěji přejí být ostříhány jako Victoria Beckhamová," popsala přání zákaznic Pavla Nováková.
Mikádo podle ní sluší nejvíce drobným a oválným obličejům, které snesou optické rozšíření. "Mikádo dodává objem a obličej lehce rozšíří, proto není vhodné pro kulaté obličeje. Díky různým střihům se dá ale mikádo upravit téměř pro každý typ tváře," vysvětlila.
"Mikádo nejlépe sluší jemným drobným typům. Nevhodné je například pro ženy s hranatým obličejem. V jejich případě je lepší vlasy nechat delší a sestříhané," doplnila Gyöngyösiová.
Podle vizážistů jsou letos v létě aktuální i dlouhé vlasy, ty by ale měly být podle trendů zvlněné. "Moderní jsou hlavně volné až rozcuchané vlny, které v kombinaci s opálenou pletí působí sexy," zmínil se stylista Kája Pavlíček. Dodal, že na trvalou se zákaznice příliš neobjednávají. "Radši si vlasy kulmují či natáčejí, a můžou tak být pokaždé jiné," podotkl.
Zájem o mikádo letos odstartovala Madonna
Základy mikáda vznikly ve dvacátých letech minulého století, kdy si ženy poprvé ustřihly vlasy, a ukázaly tak svoji šíji a ramena. Jejich účesem se v šedesátých letech inspiroval francouzský kadeřník Vidal Sassoon, který v roce 1963 vytvořil krátký nadýchaný účes na hlavě herečky Nancy Kwanové. Mikádo, tehdy zvané klasický bob, se tak v šedesátých letech stalo hitem.
Letošní zájem o mikáda odstartovala zpěvačka Madonna, která v únoru natočila reklamu pro japonský obytný dům, v níž účinkovala v blonďaté paruce v délce po bradu.
Krátkým střihem se kromě již zmíněné Victorie Beckhamové inspirovaly také například zpěvačka Rihanna, modelka Natalia Vodianovová nebo herečka a manželka hollywoodské hvězdy Toma Cruise Katie Holmesová.